Eladó egy 1993-as, EUROPE szériás
1.9-es szívó diesel Golf 3-as.

Ára: ELADVA! 



Bevezető

A járműnek én vagyok a 2. tulajdonosa és már több mint 13 éve van nálam.
Ez idő alatt sose hagyott cserben és a mai napig napi használatban van, így a megtekintése előzetes egyeztetéssel lehetséges az oldal alján található két cím valamelyikén.

Az autót becsben tartottam, vigyáztam rá és mindig minden fontosat időben cseréltem.
(Ezt az előző tulajdonoshoz hasonló módon felírtam a szervizkönyvbe, így az autó teljes előélete dokumentálva van a gyártástól.) 

A korából adódóan vannak hiányosságai és hibái, amik nagy része idő függvényében javíthatóak saját kezűleg is a szükséges alkatrészek beszerzése után, így elsősorban annak ajánlom, aki szívesen foglalkozna vele. Ezeket, amiket csak idő hiányában nem csináltam meg rajta, illetve azokat, amik szerelőt igényelnek felsorolom lejjebb. 

Telefonban nem biztos, hogy minden eszembe jutna, ezért hoztam inkább létre ezt a Weboldalt, hogy korrekten tudjam tájékoztatni a leendő tulajdonost, akárhol is értesül az eladásról. 


Alap adatok

Gyártási év: 1993

Első forgalomba helyezés: 1994.07.11.

Km. óra állás: 365740 (Napi használatból adódóan változik.)

Szállítható szem. száma: 5 fő

Tulajdonosok száma: kettő

Üzemanyag: DIESEL

Hengerűrtartalom: 1896 ccm

Motorkód: 1Y221339

Teljesítmény: 47 KW

Sebességváltó: Manuális (5 fokozatú)

Műszaki vizsga: 2023.09.09.


Külső

Karosszéria jó állapotban van, nincs szét rohadva (alvázvédelmet kapott először, amikor hozzám került), de van rajta pár helyen rozsdafolt. Külső és belső küszöbök cserélve lettek.
Az EUROPE széria egyik jellegzetessége, hogy lakk nélküli fényezést kapott. Ez meglátszik rajta, már vékony a festék réteg

Hibái:

A jobb hátsó kerékívnél van egy oszlop által okozott nyomási sérülés. A tankbeömlőnél a karosszéria lakatos nem kezelte le a felületet, ezt fel kéne csiszolni és lefújni. A jobb hátsó ajtó nem lett cserélve, ez még a gyári, rozsda látható rajta. A többi ajtót már lecseréltem pár évvel ezelőtt, de mivel nem egy autóról lett beszerezve, így nem teljesen egyforma árnyalatúak, illetve olyan járműről származnak, aminek a fényezése tartalmaz lakott is. A bal hátsó és bal első ajtón lakk leválás látható. Ez elvileg könnyen javítható. 

Hátsó lámpái öregek és repedt, az eső befolyik. ennek ideiglenes megoldásaként fúrtam lyukat alulra, hogy ne maradjon bent a víz. Cserét azért nem akartam megcsinálni, mert az új vevő így maga tudja kiválasztani, hogy gyárit akar vagy inkább sötétebb típust. Jobboldali visszapillantó tükör házát valaki (gondolom parkolás közben) megtörte.

Belső

Rendezett, tisztán tartott, nem dohányzó belső.Univerzális könyöklőt szereltem be. Ezzel a váltást meg kell szokni, mert a kézifék behúzhatósága miatt kicsit magasabban van. Vagy fel kell hajtani vezetés közben, vagy akinek nagyon nem tetszik, az kiszerelheti belőle. Szivargyújtó helyet dupla USB csatlakozó található, a telefonok töltéséhez, ami mutatja az aktuális akkumulátor töltöttségi szintjét is. Tetőkárpit kompletten cserélve lett feketére (nem csak újrahúzva), így a fekete és a szürke színek dominálnak az autó belsejében. 

Hiányosságok:

Jobb első csipogóról hiányzik a rács.
Jobb első belső ajtó kárpitnál esztétikai hiba.
Bal hátsó ajtó burkolatról hiányzik a fogantyúról a takaró műanyag.
Bal első ajtónál a kinyitó pöcök letört. 
Csomagtér középső szőnyeg nem a gyári.

Elektronika

Működik rajta minden két hibát leszámítva.

Hibák:

Az utolsó előtti biztosíték azonnal kimegy. Korábban azt hittem a magnó okozza a hibát, így ezt kikötöttem, de mint később kiderült, nem ez a ludas. A hiba megtalálásához autóvillamossági szerelő kell. Amíg ez nincs meg a következők nélkül használható a gépjármű: Belső világítás, tetőablak,  kilométeróra órája és aktuálisan megtett km.

Központi zár vákuum rendszerű, de nem működik. Vagy a vezérlőmotor miatt, vagy valahol enged valamelyik cső csatlakozás. (Mivel leginkább egyedül használtam a járművet, nem tartottam fontosnak a javítását.)

Motor

Az eredeti 1,9-es szívó diesel van benne. Szép hangja van, normál használat mellett 6,6 literes fogyasztást mértem legutóbb. Vizet és olajat nem kell utánatölteni, füstmentes (mintha nem is diesel lenne). 

Hibája:

Sajnos az egyik henger nem működik megfelelően. Több szerelő szerint is, csak tömítést kell cserélni (nem fűstől a jármű, nincs olaj a vízben és az olajban sincs víz, nem habzik), vagy a porlasztó csere nem sikerült megfelelően és ezt kell megismételni. Viszont a fűtés hiánya jelentkezik ezen okok valamelyike miatt, mert lelevegősödik az utastérben a fűtőradiátornál. E miatt a melegedésre dugóban figyelni kell, mert az első körben kering csak a víz és ez a mennyiség előbb felmelegszik. Henger tömítés cseréje vagy a porlasztó cseréje után rendesen le kell légteleníteni a rendszer, hogy a fűtés visszajöjjön és a melegedés megszűnjön. Ettől függetlenül használható a jármű, csak figyelni kell a vízre.


Extrák

Szervó kormány.
Színezett üveg (hátsó ajtó csere miatt, ezen nincs fólia, de a műbizonylat erre is megvan).
Elektromos tetőablak (bukóra működik, hátramenetben a szerkezetet szerintem csak zsírozni kéne, hogy ne álljon meg) 

Egyéb

Cserélendőek még az "A" oszlopokban lévő vízelvezető csővek. (Fél cm-rel hosszabbra kell cserélni, hogy ne csússzon szét fent, vagy lent.) A befolyás elkerülése végett esővédő mágneslapot gyártottam a tetejére, amit eső esetén felrakok.


.
.
.
.
.
1013 Budapest, Clark Ádám tér 1.
Minden jog fenntartva 2022
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el